روش مطالعه ریاضی

ریاضیات موضوع منحصر به فردی است. ریاضیات شامل علائم، فرمول ها، روش های ویژه، کتاب های درسی ای که سخت به نظر می آیند و خیلی کلمات و اصطلاحات منحصر به فرد است. در نتیجه، مهم است که از مهارت های مطالعه ای استفاده کنید که اختصاصاً مناسب ریاضیات باشد. در ادامه برخی که باید از آنها استفاده کنید، می آید:
۱- شما نمی توانید ریاضیات را فقط با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید. قسمت زیادی از یادگیری ریاضیات به فعالانه تمرین کردن بستگی دارد. این بدان معنی است که شما حتماً باید همه ی تکالیف و وظایف محوله ی درسی خود در ریاضیات را انجام دهید. یاد گرفتن چگونگی استفاده از فرمول ها و روش ها، حیاتی است.
۲- ریاضیات یک موضوع زنجیره ای است. چیزی که در یک روز معین درس داده می شود بر اساس آموخته های روز قبل از آن است. همین که عقب افتادید، دوباره رسیدن به درس سخت می شود. آماده شدن برای امتحان آن هم در دقایق آخر، به شما کمک نخواهد کرد. باید در همه ی کلاس ها شرکت کنید و پابه پای معلم تان پیش بروید.
۳- ریاضیات مبحث سختی است که به طور فزاینده ای پیچیده می شود.
شاید لازم باشد که شما زمان مطالعه بیشتری برای ریاضیات نسبت به دیگر مباحث اختصاص دهید.
۴- سعی نکنید که روش خود در ریاضیات را حفظ کنید. به سادگی بگویم که فرمول ها و روش های بسیار زیادی در ریاضیات وجود دارد. سعی کنید که بر روش های کلیدی مسلط شوید. این کار میزان اطلاعاتی را که باید به خاطر بسپارید کاهش خواهد داد.
۵- وقتی که روشی را برای حل یک مسئله یاد گرفتید، دقیقاً همان روش برای دیگر مسائل هم در اغلب موارد می تواند استفاده شود.
وقتی که با مسئله ی جدیدی روبرو می شوید، سعی کنید آموخته های قبلی خود را بر مسئله جدید اعمال کنید.
۶- فرهنگ لغات ریاضی را یاد بگیرید. اغلب کلمه ای که در ریاضی مورد استفاده قرار می گیرد، وقتی در مبحثی غیر از ریاضی مورد استفاده قرار می گیرد، معنای متقاوتی می دهد. کلمات و اصطلاحات جدید ریاضی و معنای ریاضی آنها را در قسمت های خاصی از دفتر خود وارد کنید.
۷- ریاضیات مبحثی است که بسیاری از دانش آموزان را مضطرب می کند. به همان سادگی که به نظر می آید، داشتن اعتماد به نفس می تواند اضطراب شما را کاهش دهد.
این روش های مطالعه ریاضی می تواند به شما در موفقیت در ریاضیات کمک کند. اما مغرور نشوید تا زمانی که تشخیص می دهید به راهکار هایی بیش از این ها نیاز دارید، کمک بگیرید و تلاش بسیاری بکنید.
منبع انگلیسی مقاله : How-to- study.com

شماره تماس جهت مشاوره و برنامه ریزی رایگان : ۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
مشاوره نحصیلی رایگان,کنکور,مهندس مسعودی٬ استاد٬انتشارات گیلنا٬کنکور٬ کنکور آسان است٬ کنکور اسان٬ کنکور اسان است٬ کنکور برتر٬ کنکور نیوز٬ کنکورآسان,درس خواندن آسان است,مشاوره کنکور,مقالات کنکور,مقالات کنکوری,آزمون برتر

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی