نکات مهم کنکور برای دبیرستانی ها

در بخش مشاوره کنکور بسیاری از دانش آموزان سال سوم و حتی دوم که در کنکور سراسری سالهای آینده دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شرکت خواهند کرد پرسیده بودند که برای آمادگی در کنکور چه باید بکنند…

 

 

نکات مهم کنکور برای دبیرستانی ها
 
در بخش مشاوره کنکور بسیاری از دانش آموزان سال سوم و حتی دوم که در کنکور سراسری سالهای آینده دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شرکت خواهند کرد پرسیده بودند که برای آمادگی در کنکور چه باید بکنند و چگونه به استقبال کنکور رفته و این ایام حساس و سرنوشت ساز را چگونه سپری کنند.
در جواب این عزیزان علاوه بر توصیه های کوتاه، قول داده بودیم تا مقاله ای بنویسم که در ذیل خواهید خواند:

● توصیه ما به این دوستان شامل چند محور است:
۱) "خود را به درس خواندن عادت دهید". در سالهای آینده که دانش آموز پیش دانشگاهی خواهید بود و تلاش جدی تری برای قبولی در کنکور خواهید نمود ممکن است مجبور شوید بیش از ۶۰ ساعت در هفته درس بخوانید. خیلی از داوطلبانی که در سالهای دبیرستان به مطالعه در ساعات زیاد عادت نکرده اند در این زمان دچار مشکل می شوند. خستگی، بی انگیزگی و پائین آمدن کارایی مطالعه و افت میزان یادگیری می تواند از تبعات این عادت نکردن باشد، لذا توصیه ما این است که مهم ترین وظیفه یک دانش آموز دبیرستانی عادت کردن به ساعات طولانی مطالعه است. این عادت مانند تمامی تغییرات هستی تدریجی صورت می گیرد.
برای اینکه این کار را بهتر انجام دهید به مقاله جدول برنامه ریزی خود کنترل اسکینری مراجعه کنید.

۲) " برای مطالعه خود هدف گذاری کنید". افزایش ساعات مطالعه بدون در نظر داشتن به یک قله خسته کننده خواهد بود. لذا خوب است که با خودتان عهد کنید که تا پایان سال جاری معدلتان را یک نمره افزایش دهید و یا اینکه یک درس ضعیف را به سطح متوسط برسانید. توجه داشته باشید که هدف گذاری شما نه زیاد آرمانی و دور از دسترس باشد و نه زیاد ساده و پیش پا افتاده باشد.

۳) "دروس دبیرستان را تا پایان آخرین تابستان خوب یاد بگیرید". تا پایان شهریور سال قبل از پیش دانشگاهی فرصت دارید که در دروس دبیرستان (سال های اول، دوم و سوم) هیچ نکته ای نباشد که بلد نباشید. البته بلد بودن با توانایی تست زدن متفاوت است. منظور از بلد بودن این است که هیچ مطلبی برای شما غریب نباشد و یا اینکه هیچ فرمول، نکته، قاعده و دستوری وجود نداشته باشد که شما کاربردش را ندانید.

۴) "اولویت با دروس نامرتبط پیش دانشگاهی است." برای سهولت کار درس های پایه را به دو گروه مرتبط با پیش دانشگاهی تقسیم می کنیم. بنابراین توصیه می کنیم دروس مرتبط درس هایی هستند که به نوعی در کتاب های پیش دانشگاهی تکرار شده و یا تکمیل می گردند و دروس نامرتبط درس هایی هستند که در پیش دانشگاهی وجود ندارند. (جدول T)
واضح است که دروس مرتبط با پیش دانشگاهی را سال آینده خواهید خواند و این خط همواره شما را تهدید می کند که سنگینی درس های پیش دانشگاهی فرصتی برای مطالعه دروس نا مرتبط برای شما باقی نگذارد. تا پایان شهریور قبل از پیش دانشگاهی برنامه ریزی کنید و این درس ها را حتماً یک بار بخوانید.

۵) "برای ریاضی و زبان خود فکری بکنید" درس ریاضی برای دانش آموزان رشته های تجربی و علوم انسانی و دروس زبان برای تمام گروه ها است که نمی توان در یک سال آن را متحول کرد. بنابراین اگر در این درس ها ضعفی دارید اکنون وقت آن است تا قبل از ورود به دوره پیش دانشگاهی فکری به حال این درس ها بکنید.

۶) "تشریحی بخوانید" مطالعه شما در حال حاضر تنها جنبه یادگیری و ادراک دارد و مسأله تسلط و تست زدن اصلاً مطرح نیست لذا خودتان را با تست سرگرم نکنید چرا که نه تنها فایده ای برای شما ندارد بلکه آن تست ها را نیز برای سال آینده خود غیر قابل استفاده می نمائید. تنها مجازید که در آن آزمون های آزمایشی – آن هم مخصوص سال سومی ها – شرکت کرده و تست بزنید. 

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : ۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷ آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی