رتبه بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر زیر ۵۰ سال جهان در پایگاه تایمز در سال ۲۰۱۵

در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها توسط ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بین المللی و ارتباط با صنعت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، و تنها تفاوت این رتبه بندی با رتبه بندی جهانی این پایگاه در این است که به شاخص های شهرت دانشگاهی وزن کمتری اختصاص داده شده است.
مسؤول گروه رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ISC گفت: دانشگاه صنعتی شریف مانند قبل برترین دانشگاه حاضر از ایران در این رتبه بندی است که حایز رتبه ۴۰ شده است و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز دیگر دانشگاه جوان ایرانی است که در سال گذشته اولین حضور خود را در این فهرست تجربه کرده است و در سال ۲۰۱۵ با رشد چشمگیر ۲۹ رتبه به جایگاه ۶۳ این فهرست صعود کرده است .
بررسی جدول امتیازات در هر شاخص و مقایسه با میانگین آنها در ۱۰ دانشگاه برتر نشان می‌دهدکه دانشگاه‌های ایران در بعد آموزش وضعیت قابل قبولی دارند .
همچنین امتیاز کسب شده درمعیار درآمد صنعتی وضعیت دانشگاه‌های کشور مطلوب و حتی از میانگین ۱۰ دانشگاه برتر جهان نیزامتیاز بالاتری را کسب کرده است.
در حوزه پژوهش و تولیدات علمی نیز ایران وضعیت مناسبی نسبت به دانشگاه های برتر جهان و منطقه دارد؛ اما در بعد استناد که تاثیر و کیفیت پژوهش را نشان می دهد، امتیاز کسب شده در مقایسه با میانگین و نیز سه دانشگاه منطقه کمتر است.
برای داشتن مرجعیت علمی در سطح منطقه و جهان لازم است که دانشگاه‌ها توجه ویژه ای را به این شاخص ها معطوف نمایند که لازمه آن، ورود دانشگاه های ما در حوزه دانش های نوین و به روز در سطح جهان و ارتباط و تعامل بیشتر با صنعت است.
گفتنی است که استفاده مستمر از فرصت های مطالعاتی، برنامه های تحقیقاتی و صنعتی مشترک با کشورهای مطرح جهان، دعوت از اساتید و پژوهشگران مطرح بین‌المللی، می‌تواند حرکت رو به رشد ایران را در این مسیر سرعت بخشد
شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : ۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷ آزمون برتر مهندس مسعودی استاد انتشارات گیلنا درس خواندن آسان است سایت رسمی انتشارات گیلنا سایت رسمی کنکو سایت رسمی کنکور اسان سایت رسمی کنکور اسان است طعم مطالعه طعم مطالعه با لذت مشاوره نحصیلی رایگان مشاوره کنکور مقالات کنکور مقالات کنکوری وبسایت رسمی انتشارت گیلنا وبسایت رسمی کنکور وبسایت رسمی کنکور اسان وبسایت رسمی کنکوراسان است کنکور کنکور آسان کنکور آسان است کنکور اسان کنکور اسان است کنکور برتر کنکور نیوز کنکورآسان گیلنا.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی