آدامس و کنکور!!

آدامس و کنکور!!

کنکور16

پژوهشگران آمریکایی دریافتند: دانش آموزانی که قبل از کنکور، به مدت ۵ دقیقه آدامس میجوند، نمراتی به مراتب بهتر از دیگر دانش آموزان کسب میکنند.

 

بر اساس یافته های پژوهشی «سرگئی اونیپر» محقق دانشگاه سنت لورنس، انجام فعالیتهای فیزیکی مختلف میتواند عملکرد دانش آموز را ارتقا دهد و این تحقیق نشان داده که فعالیت فیزیکی حتی میتواند به جویدن آدامس هم محدود شود.

 

وی بر اساس یافته های حاصل از این پژوهش اعلام کرد: جویدن آدامس باید دارای ویژگیهای خاصی باشد تا برای دانش آموز، امتیازاتی داشته باشد؛ اول اینکه باید تنها به مدت پنج دقیقه قبل از کنکور جویده و نیز از جویدن آن در طول جلسه کنکور پرهیز شود.

 

یافته های این پژوهش نشان می دهد: مزایای جویدن آدامس قبل از کنکور، حداکثر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ابتدایی را شامل میشود و بیشتر از آن دوام نمی آورد.

در سال ۲۰۰۹ آقای دکتر جانسون آزمایش جالبی را برای پی بردن به این موضوع که " آیا جویدن آدامس با هوشیاری ارتباط دارد " طراحی کرد .

او در این آزمایش قطر مردمک چشم را به عنوان شاخصی برای اندازه گیری میزان هوشیاری معرفی کرد . نتیجه این آزمایش حاکی از آن بود مه جویدن آدامس باعث افزایش هوشیاری می شود . مستندات و نتایج این تحقیق در نشست علمی سالانه انجمن روان شناسان بریتانیا منتشر شده است .

نتایج تحقیقات انجام شده به وسیله تانزر در سال ۲۰۰۹ مه در سایکولوژیکال ریپورت است و توچا و سمیپسون در سال ۲۰۱۱که در elsevier  منتشر شد حاکی از آن است که آدامس جویدن باعث افزایش دقت و تمرکز هنگام انجام کار می شود . علاوه بر این تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۱ وسیله انیپر که نتایج آن در ساینتیفیک ری سرچ انتشار یافت نشان داد که جویدن آدامس باعث افزایش قدرت ادراکی و استنتاجی می شود .

آدامس و استرس

این پژوهش به سرپرستی اندرو اسکولی استاد علوم رفتاری و مغزی در دانشگاه سوئین برن استرالیا انجام گرفته است . شرکت کنندگان در این تحقیق در حین آدامس جویدن اضطراب کمتری داشتند . در افرادی که آدامس می جویدند ، هنگام بروز استرس های خفیف کاهش اضطراب ۱۷ درصد و در صورت بروز استرس های متوسط کاهش اضطرابشان نزدیک به ۱۰ درصد برآورد شده است .

در حالی که در افرادی که آدامس نمی جویدند اینتاثیرآرام بخش مشاهده نشد .

آدامس و آرامش

تحقیقات نشان می دهد آدامس جویدن سرعت جریان خون را به مغز افزایش می دهد . طبق این مطالعات سرعت جریان خون مغزی با آدامس جویدن حداقل ۲۵ تا ۴۰ درصد بیشتر می شود نتایج الکتروانسفالوگرافی هم بیانگر آن است که آدامس جویدن روی عملکرد مغزی با افزایش پاسخ تاثیر می گذارد که همین موضوع باعث آرامش فرد می شود .

مهندس سلام – سایت کنکور نیوز – ارتباط مستقیم : ۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور : ۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی