صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد از صدر نشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری برای بیست و پنجمین سال متوالی خبر داد و گفت: این دانش اموزان بیشترین میزان قبولی در دانشگاه و موسسات آموزش عالی را به نسبت جمعیت کسب کردند.
عباسعلی دانافرمدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ از صدر نشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری برای بیست و پنجمین سال متوالی خبر داد و گفت: در ۲۵ سال گذشته دانش آموزان استان به صورت متوالی بیشترین میزان قبولی در دانشگاه و موسسات آموزش عالی را به نسبت جمعیت کسب کردند.
دانافر افزود: بررسی این نتایج نشان می دهد در این رقابت علمی دانش آموزان استان نسبت به سال قبل از رقبای خود به خوبی پیشی گرفته و میزان فاصله خود را با استان های دوم بیشتر کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد:گروه علوم تجربی ۴۶۰۹درصد و مازندران ۳۳۰۲ و گیلان ۳۳درصد دو و سوم وگروه علوم انسانی درصد قبولی یزدبالای ۷۶ درصد و گروه ریاضی نیز ۸۵۰۶ درصد یزد و خراسان جنوبی ۷۸۰۴ و مازندران ۷۵۰۸ درصد دوم و سوم شدند.
دانافر با اشاره به ۱۳ آبان ماه روز دانش آموز، روز تسخیر لانه جاسوسی و مبازره با استکبار گفت: برای حضور حداکثری دانش آموزان یزدی بخشنامه ای به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان به مدارس ارسال شده است.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی